04 augusti 2009

Jean-Marie Vianney

På fredag har jag mitt sista prov. Sedan får jag äntligen mitt efterlängtade tre och en halv vecka långa sommarlov. Förutom pilgrimsresa till Nagasaki är det nu även klart att det blir bestigning av berget Fuji tillsammans med sju andra utbytesstudenter den 10-11 augusti.

Här kommer några bilder från helgens utflykter till Tokyo.


Rainbow bridge med Tokyo-tornet i bakgrunden.


Mecha-robot i naturlig storlek i Odaiba.


Replika av frihetsgudinnan samt utbytesstudenter från Australien, Bolivia, USA och Sverige.


Traditionell japansk festival i Kitaurawa församling.


Tokyo-tornet.

Idag är det exakt 150 år sedan den helige kyrkoherden av Ars, S:t Jean-Marie Vianneys himmelska födelsedag, vilket har föranlett firandet av prästämbetets år. Be för våra präster, och be den helige Jean-Marie att också be för dem. Jag hittade en artikel innehållandes en fin video med några citat av honom här.

1 Comments:

At 1:16 em, Anonymous Anonym said...

This could maybe be of use to you:

http://honneurs.free.fr/Wikini/wakka.php?wiki=JapoN


/Catholic

 

Skicka en kommentar

<< Home