17 juli 2009

Minnen från WYDSYD 2008

Idag är det exakt ett år sedan jag fick den stora äran att i egenskap av en av Sveriges representanter i den internationella liturgigruppen bära mikrofonen åt påven Benedikt XVI vid hans officiella ankomst till världsungdomsdagen i Sydney. I tacksägelse för den oerhörda upplevelsen att få delta i världsungdomsdagen vill jag idag fortsätta tråden från de senaste två blogginläggen och ordentligt minnas de fantastiska dagarna i Sydney.



Tisdag 15 juli, öppningsmässa

Torsdag 17 juli, påvens ankomst






Lördag 19 juli, pilgrimsvandring


Söndag 20 juli, avslutningsmässa




Idag fick jag även ett mail angående att det på måndag kommer att firas en tacksägelsemässa i Sydneys katedral av kardinal George Pell, i minne av årsdagen av världsungdomsdagen. Den kommer streamas live på www.sydneycatholic.org, och börjar kl 10.30 svensk tid (17.30 japansk).

"Låt er ande leda er, så ger ni aldrig efter för köttets begär. Köttet är fiende till anden och anden till köttet. De två ligger i strid så att ni inte kan göra det ni vill. Men om anden får styra er står ni inte längre under lagen."
(Gal 5:16-18)

1 Comments:

At 4:19 em, Blogger Ingegerd Persson said...

Kul att läsa jag "sköter " 4 bloggar har på Blogger. Hittade din när jag sökte det latinska ordet för Pilgrimsgåva./ ingegerd

 

Skicka en kommentar

<< Home