07 juni 2007

Sommarjobb

Idag har jag varit på sommarjobbsintervjuer med min pappas chef på Scania och anläggningschefen för Statoil i Järna. Det känns som att detta var de två sista chanserna för mig att slippa gå sysslolös hela sommaren. Jag tycker själv att jag gjorde ganska bra ifrån mig, så nu är resten helt och hållet upp till Gud och era förböner. Min största farhåga när det gäller jobbet på Statoil var att jag skulle vara tvungen att jobba den helg då jag hade tänkt vara med som ledare för KESÖ:s barnläger, men passande nog börjar tjänsten först dagen efter. Så det kändes ju bra. Sedan är det ju en annan femma om det går att få ledigt varje söndagsförmiddag. Men viktigast är i alla fall att jag får något jobb över huvud taget. Så det får ni väldigt gärna be för. I sådana fall ska jag som en bonus berätta lite närmre om Statoil-intervjun, som faktiskt var ganska rolig.

"När vi kom till er gav vi er som föreskrift: den som inte vill arbeta får inte heller äta." (2 Thess 3:10)