23 juni 2007

Natt

Nu har jag jobbat natt på Statoil tre nätter i rad, varav de två sista helt ensam. Enligt schemat ska jag jobba fyra nätter till innan jag får två veckors ledigt. Sedan har jag bara fyra nätter till under resten av sommaren. Låt mig fatta mig kort. Jag klarar det inte. Jag har inte lyckats sova någonting alls idag, och det beror dels på att min kropp inte är van vid att sova på dagen, dels på att jag har en fruktansvärd magkatarr och dels på att jag får ångest bara av att tänka på nattskiftet på Statoil. Min chef sade att det är omöjligt att hitta någon ersättare de två närmaste nätterna, vilket ju åtminstone betyder att det inte är omöjligt att det går att hitta någon de resterande två plus fyra nätterna. Detta blogginlägg är således ett nödanrop till alla som läser detta om era förböner om att jag ska klara mig igenom de två närmaste nätterna, samt att min chef ska hitta någon ersättare för mig de resterande nätter jag har i mitt schema. Jag kan utan att överdriva påstå att jag sällan eller aldrig mått såhär dåligt tidigare någon gång i mitt liv. Men, bättre lida än att synda, i överensstämmelse med det jag redan skrivit i det föregående inlägget. Gud välsigne er allihopa.

"Medan dagen varar måste vi göra hans gärningar som har sänt mig. Natten kommer, då ingen kan arbeta. Så länge jag är i världen, är jag världens ljus." (Joh 9:4-5)

4 Comments:

At 7:01 em, Blogger elinmaja said...

jag ber en bön till Gud i detta nu.

 
At 10:32 em, Anonymous Anonym said...

Du klarar det, Gustav! Med Guds hjälp går ALLT! Jag ber för dig!

 
At 9:49 em, Blogger Jacob said...

Jag har bett en dekad för dig, Gustav. Kämpa på.

 
At 11:23 fm, Anonymous Anonym said...

Hej alla! Jag vet inte var jag ska börja, men hoppas att denna webbplats kommer att vara användbart för mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home