31 december 2006

Superiore anno

Med knappt 7 timmar kvar av 2006 känns det som att det vore passande med en kort summering. 2006 var ett sådant där roligt år som inträffar vart fjärde år då det är både vinter-OS, fotbolls-VM och allmänna val i Sverige. Dessutom var det ett för mig personligen mycket händelserikt år, till den milda grad att man med rätta skulle kunna kalla det ett helt nytt kapitel av mitt liv. Jag blev upptagen i den Katolska Kyrkans fulla gemenskap, flyttade till Linköping för att inleda mina studier på Ii-programmet, och lade som en konsekvens av detta bokstavligen talat tv-spelen på hyllan (och för de som känt mig länge så var det sistnämnda en stor händelse). Men om min konversion och flytt till Linköping hade funnits med i planerna redan när året började, så har jag inför 2007 ingen som helst aning om vad som väntar, mer än att det kommer att anordnas en nordisk stiftsungdomsdag i Vadstena i september. Kommer studierna på Ii-programmet att ta död på mig? Kommer jag bli en bättre människa? Kommer Jesus tillbaka? Eller kommer allt bara att fortsätta som vanligt? Bara Gud vet. Och det räcker.

"Men när han kommer, sanningens ande, skall han vägleda er med hela sanningen; han skall inte tala av sig själv utan förkunna det han hör och låta er veta vad som kommer att ske." (Joh 16:13)

1 Comments:

At 7:28 em, Blogger Julia said...

Gott nytt år Gustav.

 

Skicka en kommentar

<< Home