30 oktober 2006

Fullt upp

Idag känns det återigen som att jag har alldeles för mycket göra för att min arma lilla hjärna ska hänga med i svängarna. Men jag behöver bara hålla ut till torsdag förmiddag. Sedan försvinner jag till karmelgården på en tre dygn lång obeskrivligt välbehövlig reträtt. Det kommer inte bli några som helst problem att glömma bort skolan under de dagarna. Vad som väntar när jag kommer tillbaka är ett senare problem. Dock ska jag försöka hinna med att lyssna på Krister Renards föreläsning om intelligent design i Key-huset imorgon kl 17-19. Hoppas att han klarar sig bra. Men även om han skulle framställa både sig själv och kristendomen som ID(iotisk), så spelar det egentligen ingen roll. Sanningen segrar alltid i slutändan ändå.

"Förtrösta på Herren av allt ditt hjärta, och förlita dig inte på ditt förstånd." (Ords 3:5)