29 oktober 2006

Familjemässa

Idag var det familjemässa i S:t Ansgar. Konfirmanderna stod som brukligt för kyrkaffet. De planerar nämligen att åka till Rom i samband med konfirmationen om två år. Rom är givetvis en av de platser på jorden som jag måste hinna besöka åtminstone någon gång. Men prio ett just nu är att spara ihop tillräckligt till världsungdomsdagen i Sydney. När jag kom hem passade jag på att skriva ut en bild på påven att sätta upp i mitt rum. Det ska ju inte kunna gå att ta miste på att det är en katolik som bor här. Åkte hem till Linköping med 16.10-bussen från Södertälje Syd. Passade på att läsa lite Bibeln och Stinissen. Det kändes väldigt bra. Jag har nästan läst färdigt Mitt liv i dina händer. Får se till att ladda upp med lite mer Stinissen i bokhyllan när jag kommer till karmelgården nästa helg på ungdomsreträtten.

"När ni har upphöjt Människosonen skall ni förstå att jag är den jag är och att jag inte gör något av mig själv utan talar så som Fadern har lärt mig." (Joh 8:28)