17 oktober 2006

Datortenta

Det känns som att industriell ekonomi-tentan gick ganska bra. Jag kan inte utlova någon fullpoängare, och risken finns alltid att jag missuppfattade någonting eller gjorde några slarvfel. Men godkänt borde det nog bli i alla fall. Idén med datorbaserad tentamen är i sig väldigt god, men har också sina baksidor. Jag lyckades med att utlösa en bugg i Open Office så att det stängde ner sig utan anledning, vilket ledde till att jag fick göra om hela den senaste uppgiften. Och som om inte det vore nog, så lyckades jag några minuter senare med att få hela programmet att krascha så att enda lösningen blev att tillkalla tentamensledaren, som blev tvungen att starta om datorn två gånger för att få fart på det igen. Som tur var fick jag några minuter extra på mig på slutet som kompensation.

Idag var det ingen mässa i kyrkan, men väl ordets liturgi, kommunionsutdelning och rosenkransbön. Dessutom fick jag äntligen träffa Micke, som alla har pratat om så mycket, och som nu är tillbaka i Linköping för att skriva sitt examensarbete på Y-linjen. Alltid trevligt med nya katolska vänner, inte minst när de är i någorlunda ens egen ålder också. Jussi som ledde gudstjänsten passade även på att meddela att hjälpbiskop William blivit utnämnd till hjälpbiskop i Birmingham. [Borttagen mening] Ska bli spännande att se vem som blir ny hjälpbiskop i vårt stift.

"Ni skall veta att Herren har varit förunderligt god mot mig, han hör när jag ropar till honom." (Ps 4:4)

1 Comments:

At 10:46 em, Blogger Symeon said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home