06 augusti 2008

Vatikanradion

Idag blev jag intervjuad av Vatikanradions skandinaviska redaktion om mina upplevelser från Världsungdomsdagen. Det är alltid svårt att komma på vad man ska säga och hitta rätt ord, men jag hoppas att de lyckas klippa ihop det snyggt. Programmet sänds kl 20.40 imorgon kväll på mellanvåg 1260 och 1611 kHz och ligger sedan ute på Vatikanradions hemsida under ett dygn.

Uppdatering: Här följer en permanent länk till intervjun.

"Bekymra er inte för vad ni skall säga, utan säg vad som i det ögonblicket läggs i er mun, ty det är inte ni som talar då, utan den heliga anden." (Mark 13:11b)

6 Comments:

At 8:54 em, Anonymous Anonym said...

Hehe, jag var lite för ivrig och tog programmet från gårdagen (6/8) istället. Då fick jag mig en tio minuter lång uppläsning av olika radiofrekvenser att pejla in på lång- och mellanvåg. Lite skoj, men inte riktigt vad jag hade väntat mig. :) Jag får avvakta lite helt enkelt.

Allt gott!

 
At 9:33 em, Blogger F. Gustav Ahlman said...

Nu ligger torsdagens program med min intervju ute på hemsidan. Ifall de inte arkiverar min intervju så ska jag undersöka möjligheten att göra det själv.

Om ni tyckte att jag fick ett ovanligt bra flyt i intervjusvaren så är det helt tack vare den skickliga klippningen som raderar alla min stakningar, felsägningar och ovidkommande information. Kom ihåg att media aldrig ger en sann bild av verkligheten (men i det här fallet är jag hur som helst väldigt nöjd med slutresultatet!).

 
At 9:44 em, Anonymous Anonym said...

Nu fick jag höra intervjun. Jag tyckte du skötte dig bra, det var lugnt och sansat. :)

 
At 10:09 em, Blogger Kristina said...

Tyvärr har jag inte real player, men fint att du fixade en permanent länk så att man kan lyssna på det vid något annat tillfälle.

 
At 9:15 fm, Anonymous Anonym said...

Hej Gustav

Det var väldigt intressant att höra om dina upplevelser i Sydney. Som relativt ny i Kyrkan är det alldeles speciellt fantastiskt att se påven. Jag såg Johannas Paulus i Stockholm 1989 när jag var nykonverterad och det var en otrolig upplevelse. Jag fick tom kyssa hans ring... Nu när du har lite mer distans till VUD, vad framstår som det viktigaste du var med om i Sydney?

 
At 2:30 em, Anonymous Anonym said...

Guds frid Gustav
Det var en väldigt fin hemsida du gjort. Mycket värdefullt att läsa om dina intryck och din fortsatta utveckling. Hoppas att du får en fin advent och jul trots att du knappast får höra pappa sjunga O helga Natt- men du kan ju höra Jussi sjunga den på datorn kan jag tänka.
Idag ska vi ha Bowlingkväll på KU efter gemensam bön i kyrkan, på söndag är programmet för mig och dina föräldrar: scoutotta 7.30, Familjemässa i domkyrkan 9.30 med ssk Högmässa i Tveta 11.00 och Musikgudstjänst i SR 18.00. Här har vi haft lite snö men nu slask igen. En tråkig nyhet: i går kväll dog Gustav Hafströms mamma Hedda efter en tid av svår cancer- Bed för familjen
Kära hälsningar från alla oss Bengtssons - gå gärna in på hemsidan och lämna en kommentar ibland. I Kristus, Stellan

 

Skicka en kommentar

<< Home